ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ & ΘΗΛΑΣΜΟΣ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1 .Πόσα κιλά πρέπει να πάρω στην εγκυμοσύνη;

Το βάρος κατά την εγκυμοσύνη εξαρτάται από το βάρος της μητέρας πριν την εγκυμοσύνη. Το συνιστώμενο βάρος υπολογίζεται σύμφωνα με την κατηγορία που ανήκετε όπως προκύπτει από τον δείκτη μάζας σώματος (Body Mass Index, BMI)

Δείκτης μάζας σώματος (ΒΜΙ) Κατηγορία βάρους Συνιστώμενο βάρος(9μηνη κύηση) Συνιστώμενο βάρος (δίδυμη κύηση)
Κάτω από 18,5 Πολύ Αδύνατη 12,5 – 18 κιλά Δεν υπάρχουν συστάσεις
18,5-24,9 Φυσιολογική 11,5 – 16 κιλά 17 – 24,5 κιλά
25-29,9 Υπέρβαρη 7 – 11,5 κιλά 14 – 23 κιλά
Πάνω από 30 Παχύσαρκη 5 – 9 κιλά 11,5 – 19 κιλά

Για τον υπολογισμό του ΒΜΙ πατήστε εδώ

επιστροφη σε Εγκυμοσυνη & Θηλασμος

2.  Τι είναι προεκλαμψία;

Προεκλαμψία είναι η αύξηση της αρτηριακής πίεσης που συνοδεύεται από μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης στα ούρα. Οι πιο σοβαροί παράγοντες που προδιαθέτουν στην προεκλαμψία είναι η απότομη αύξηση του βάρους και ο σακχαρώδης διαβήτης κύησης.

επιστροφη σε Εγκυμοσυνη & Θηλασμος

3. Ποια τρόφιμα να προσέχω στην εγκυμοσύνη;

Κυρίως πρέπει να προσέχετε τα ωμά και απαστερίωτα τρόφιμα όπως φρέσκια μαγιονέζα, κρέμες γάλακτος, ωμά θαλασσινά, μισοψημένα κρέατα, απαστερίωτα γαλακτοκομικά, μπλε τυριά, μπρι, καμεμπέρ, πολύ μαλακά άσπρα τυριά, πατέ, λουκάνικα, ξαναζεσταμένα φαγητά, νερό από δημόσιες βρύσες, κονσέρβες κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες.

επιστροφη σε Εγκυμοσυνη & Θηλασμος

4. Πoια είναι τα οφέλη του θηλασμού για την μητέρα;

Τα οφέλη της μητέρας από τον θηλασμό είναι πολλά. Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρκίνου του μαστού και των ωοθηκών στο μέλλον. Επίσης μειώνεται η πιθανότητα επαναλαμβανόμενης σύλληψης, αυξάνεται η απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές, μειώνεται σημαντικά το βάρος και προπάντων το σωματικό λίπος, καθώς όσο περνάει ο καιρός, το μητρικό γάλα γίνεται όλο και πιο πλούσιο σε λιπαρά. 

επιστροφη σε Εγκυμοσυνη & Θηλασμος

 

5. Γιατί είναι απαραίτητο το ιώδιο στην εγκυμοσύνη;

Σε περίπτωση που τα επίπεδα ιωδίου στον οργανισμό της μητέρας είναι χαμηλά κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, ο ρυθμός ανάπτυξης του εγκεφάλου του βρέφους ενδέχεται να είναι αργός. Αυτό πιθανών να επηρεάσει την μελλοντική ικανότητα του μωρού να μαθαίνει και να αντιλαμβάνεται την γνώση, να έχει χαμηλό IQ και μειωμένη απόδοση στο σχολείο.

Το ιώδιο είναι πολύ σημαντικό συστατικό της μεταβολικής λειτουργίας. Πιο ειδικά, κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, η βασικότερη ιδιότητα του ιωδίου στον οργανισμό είναι η δημιουργία ορμονών από τον θυρεοειδή αδένα που βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και της νοημοσύνης του βρέφους. Η ανάπτυξη των εγκεφαλικών κυττάρων γίνεται τόσο κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και κατά την διάρκεια των πρώτων μηνών της ζωής του μωρού, κατά την διάρκεια δηλαδή του θηλασμού.

Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), η ασφαλής πρόσληψη ιωδίου για την μητέρα 2 μήνες πριν – κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης – και μέχρι το τέλος του θηλασμού πρέπει να είναι σχεδόν η διπλάσια (250μg) σε σχέση με μια ενήλικη γυναίκα που δεν είναι έγκυος (150μg).

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε ιώδιο είναι τα γαλακτοκομικά, τα ψάρια, τα θαλασσινά και το εμπλουτισμένο με ιώδιο αλάτι (ιωδιούχο αλάτι). Δεν συστήνεται η αυξημένη πρόσληψη ιωδίου από ιωδιούχο αλάτι γιατί υπάρχει ο κίνδυνος της αρτηριακής υπέρτασης ή προεκλαμψίας.

ΤΡΟΦΙΜΑ ΜΕΡΙΔΑ ΙΩΔΙΟ (μg)
Αγελαδινό γάλα 200ml 50-80
Γιαούρτι 150γρ 50-100
Αυγά 1 αυγό 50γρ 20
Τυρί 40γρ 15
Λευκό ψάρι 100γρ 115
Λιπαρό ψάρι 100γρ 50
Κόκκινο κρέας 100γρ 10
Κοτόπουλο 100γρ 10
Ψωμί 1 φέτα 30γρ 5

Όλες οι γυναίκες που σχεδιάζουν εγκυμοσύνη πρέπει να ακολουθούν ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που είναι πλούσιο σε τροφές που περιέχουν ιώδιο όπως τα γαλακτοκομικά και τα ψάρια.

 

 επιστροφη σε Εγκυμοσυνη & Θηλασμος